Podaj login i hasło lub zarejestruj się!
Firma
Narzędzia
Warto odwiedzić:
Posiadamy:
Stosujemy:
Znajdziesz nas:
Polecamy:
Artykuły
- KNC NIERUCHOMOŚCI ŁOMŻA ZAPRASZA
- Dwa na jeden w franczyzie KNC
- Wkrótce nowe oddziały sieci biur nieruchomości KNC
- Podsumowanie I kwartału 2014 r w biurach KNC
- KNC GLOBAL REAL ESTATE, wypowiada wojnę nieuczciwym klientom
- KNC GLOBAL REAL ESTATE po wyprzedaży mieszkań
- Sezon letni zakończony
- Mieszkania sprzedają się szybciej
- więcej...
Artykuły
Karta Praw Klienta
- Data: 2011-10-01
- Liczba odsłon: 24812
POŚREDNIK w Obrocie Nieruchomości to wykształcony, stale podnoszący swoje kwalifikacje i pilnie śledzący trendy rynkowe profesjonalista, którego umiejętności i wiedza umożliwiają Klientowi wyniesienie oczekiwanej przez niego korzyści z zawartej transakcji obrotu nieruchomością. Pośrednik jest zobowiązany podpisać z Klientem umowę o pośrednictwo; poprzez podpisanie umowy Klient staje się Zamawiającym i podlega ochronie prawnej. Tytuł zawodowy "Pośrednik w obrocie nieruchomościami" jest wpisany do Ustawy o Gospodarce Nieruchomościami i podlega ochronie prawnej.
Klient ma prawo być obsługiwany przez Pośrednika w Obrocie Nieruchomości, który:
- dołożył starań aby poznać i zrozumieć potrzeby i cele, którymi się kieruje Klient,
- wykonuje czynności zawodowe na rzecz Klienta, z którym wiąże go umowa pośrednictwa,
- zna rynek nieruchomości i panujące na tym rynku trendy dotyczące zamawianej przez Klienta usługi pośrednictwa,
- dostarcza Klientowi istotnych informacji mających wpływ na możliwość osiągnięcia zamierzonego przez Klienta celu,
- realnie ocenia możliwości zrealizowania usługi pośrednictwa,
- zapewnia marketing w zakresie zamówionej usługi pośrednictwa,
- przy realizacji usługi pośrednictwa korzysta z systemu wymiany ofert pomiędzy Pośrednikami,
- przy realizacji usługi pośrednictwa współpracuje z innymi Pośrednikami w celu zapewnienia Klientowi optymalnego dostępu do ofert,
- podnosi swoje klasyfikacje zawodowe.
Klient ma prawo otrzymania wyczerpującej informacji o:
- pośredniku odpowiedzialnym zawodowo za wykonanie usług pośrednictwa zawartej w umowie o pośrednictwo,
- zakresie odpowiedzialności cywilnej Pośrednika i przedsiębiorcy, za ewentualne szkody wyrządzone w związku z wykonaniem usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomości,
- zakresie pełnomocnictw udzielonych przez przedsiębiorcę osobom pracującym w firmie,
- Klient ma prawo żądać wystawienia faktury za wykonaną usługę wynikającą z umowy pośrednictwa.
Polska Federacja Rynku Nieruchomości gwarantuje, że postanowienia Karty Praw Klienta są w tej firmie przestrzegane. Ewentualne skargi należy składać na adres: Polska Federacja Rynku Nieruchomości, ul. Świętokrzyska 36/8, 99-116 Warszawa, tel: 0-22 654 58 71, e-mail:federacja@pfrn.pl